Obchodní podmínky
Obchodní podmínky internetového obchodu www.ebau.cz. Práva a povinnosti kupujícího a prodávajícího se řídí těmito obchodními podmínkami, v ostatním se řídí obchodním zákoníkem č.89/2012 Sb. ve znění pozdějších předpisů.
Prodávající:
IZOLTRADE s.r.o.
Jana Milíče 679
Nové Vráto
370 01 České Budějovice
IČ: 261 13 201
DIČ: CZ261 13 201
Zapsán u Krajského soudu České Budějovice, oddíl C, vložka 14750
Kupující:
Kupující – objednavatel – fyzická nebo právnická osoba, která provádí objednání prostřednictvím elektronického obchodu, písemným souhlasem s objednáním ve formuláři s cenovou nabídkou nebo osobně.
Tyto všeobecné obchodní podmínky (“Podmínky”) společnosti IZOLTRADE s.r.o., se sídlem Jana Milíče 679, Nové Vráto, 370 01 České Budějovice. IČ: 261 13 201 | DIČ: CZ261 13 201, zapsaná v obchodním rejstříku u Krajského soudu České Budějovice, oddíl C, vložka 14750. E -mail: info@ebau.cz, telefonní číslo: +420 777 216 636. („My” nebo „Prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících, a Nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím E-shopu na webových stránkách www.ebau.cz
Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů - naleznete zde
Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
Jak jistě víte, tak komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti Nás a Vás, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní E-shopu“).
Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho nákupu na Našem E-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.
I. NĚKTERÉ DEFINICE
1. Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží;
2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;
3. Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;
4. DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
5. Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu;
6. Objednávka je Váš neodvolatelný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi;
7. Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;
8. Vy jste osoba nakupující na Našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující;
9. Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu.
II. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
1. Koupě Zboží je možná jen přes webové rozhraní E-shopu.
2. Při nákupu Zboží je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste Nám poskytli při objednání Zboží budeme tedy považovat za správné a pravdivé.
III. UZAVŘENÍ SMLOUVY
1. Smlouvu s Námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
2. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků (tedy zejména za přístup k internetu), žádné další náklady účtované Námi tedy nad rámec Celkové ceny nemusíte očekávat. Odesláním Objednávky souhlasíte s tím, že prostředky komunikace na dálku využíváme.
3. K tomu, abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, abyste na E-shopu vytvořili návrh Objednávky. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:
a) Informace o nakupovaném Zboží (na E-shopu označujete Zboží, o jehož nákup máte zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“);
b) Informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě Vámi zvolného Zboží a způsobu jeho doručení;
c) Své identifikační a kontaktní údaje sloužící k tomu, abychom mohli doručit Zboží, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu;
d) V případě Smlouvy, na základě které Vám budeme Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, též informaci, jak dlouho Vám budeme Zboží dodávat.
4. V průběhu tvorby návrhu Objednávky může až do doby jejího vytvoření údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Objednávka zavazující k platbě“ Objednávku vytvoříte. Před stiskem tlačítka musíte ale ještě potvrdit Vaše seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami, v opačném případě nebude možné Objednávku vytvořit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po stisku tlačítka „Objednávka zavazující k platbě“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Nám.
5. Vaši Objednávku Vám v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky. Potvrzením Objednávky z naší strany dochází k uzavření Smlouvy mezi Námi a Vámi. Podmínky ve znění účinném ke dni Objednávky tvoří nedílnou součást Smlouvy.
6. Mohou nastat i případy, kdy Vám nebudeme moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné nebo případy, kdy objednáte větší počet kusů Zboží, než kolik je z naší strany umožněno. Informaci o maximálním počtu Zboží Vám však vždy v rámci E-shopu předem poskytneme a neměla by pro Vás být tedy překvapivá. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůžeme Objednávku potvrdit, budeme Vás kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte.
7. V případě, že v rámci E-shopu nebo v návrhu Objednávky bude uvedena zjevně chybná Cena, nejsme povinni Vám Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy jste obdrželi potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci Vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte. V případě, že Naši nabídku nepotvrdíte ani ve lhůtě 3 dnů od jejího odeslání, jsme oprávněni od uzavřené Smlouvy odstoupit. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
8. V případě, že si zvolíte způsob dopravy, který neodpovídá povaze zboží, které jste si objednal (např. vyšší hmotnost, větší objem, zakázková výroba, apod.) nebo v případě, že zvolíte možnost "Nevím si rady?", budete kontaktováni naším operátorem, který Vás bude o těchto skutečnostech informovat a nabídne adekvátní dopravné. Až po vzájemném odsouhlasení bude objednávka postoupena k vyřízení. V případě, že s cenou a způsobem dopravy nebudete souhlasit, objednávka bude na Vaši žádost bez problémů zrušena.
9. V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, Vám vzniká závazek k zaplacení Celkové ceny.
10. V případě, že máte zřízen Uživatelský účet, můžete učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě máte ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako v případě kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat Vaše identifikační údaje.
11. V některých případech umožňujeme na nákup Zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, abyste v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiníte, bude Vám Zboží poskytnuto se slevou.
IV. UŽIVATELSKÝ ÚČET
1. Na základě Vaší registrace v rámci E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu.
2. Při registraci Uživatelského účtu je Vaše povinnost uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
3. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových údajů je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, neneseme za to žádnou odpovědnost.
4. Uživatelský účet je osobní, a nejste tedy oprávněni umožnit jeho využívání třetím osobám.
5. Váš Uživatelský účet můžeme zrušit, a to zejména v případě, když jej více, než rok nevyužíváte, či v případě, kdy porušíte své povinnosti dle Smlouvy.
6. Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
V. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
1. Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
2. Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
3. Platbu Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby:
a) Bankovním převodem. Informace pro provedení platby Vám zašleme v rámci potvrzení Objednávky. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do 14 dnů od data vystavení.
b) Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží. V případě platby dobírkou je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
c) Hotově při osobním odběru. Hotově lze hradit Zboží v případě převzetí v Naší provozovně. V případě platby hotově při osobním odběru je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
4. Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na Vaši e-mailovou adresu. Faktura bude dostupná v Uživatelském úču.
5. Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází až poté, co zaplatíte Celkovou cenu a Zboží převezmete. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na Náš účet, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby.
VI. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
1. Zboží Vám bude doručeno způsobem dle Vaší volby, přičemž můžete vybírat z následujících možností:
a) Osobní odběr na Naší provozovně IzolTrade / EBAU.cz, Jana Milíče 679, Nové Vráto, 370 01 České Budějovice.
b) Osobní odběr na pobočkách dodavatelů - odběrná místa jsou vždy uvedena u každého produktu a v dopravních podmínkách.
c) Doručení prostřednictvím dopravních společností Česká pošta, DHL, nebo dle aktuální nabídky na e-shopu či vlastní dopravou.
2. Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.
3. Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží Vám bude sdělena v potvrzení Objednávky. Doba uvedená na E-shopu je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru na provozovně Vás vždy o možnosti vyzvednutí Zboží budeme informovat prostřednictvím e-mailu.
4. Po převzetí Zboží od dopravce je Vaše povinnost zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Nám. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není Vaší povinností Zboží od dopravce převzít.
5. V případě, kdy porušíte svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl. VI.4. Podmínek, nemá to za následek porušení Naší povinnosti Vám Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží nepřevezmete, není odstoupení od Smlouvy mezi Námi a Vámi. Nám ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy. Pokud se rozhodneme tohoto práva využít, je odstoupení účinné v den, kdy Vám toto odstoupení doručíme. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
6. Pokud je z důvodů vzniklých na Vaší straně Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je Vaší povinností nahradit Nám náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu.
7. Nebezpečí škody na Zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete. V případě, kdy Zboží nepřevezmete, s výjimkou případů dle čl. VI.4 Podmínek, na Vás nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy jste měli možnost ho převzít, ale z důvodů na Vaší straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží pro Vás znamená, že od tohoto okamžiku nesete veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
8. V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti Vás budeme vždy informovat v případě:
a) mimořádného výpadku výroby Zboží, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné Zboží dodat;
b) prodlení s dodáním Zboží od Našeho dodavatele, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dodání.
9. V případě, že nebudeme schopni Vám Zboží dodat ani do 30 dnů od uplynutí doby doručení Zboží uvedené v potvrzení Objednávky, a to z jakéhokoli důvodu, jsme My i Vy oprávněni od Smlouvy odstoupit.
VII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
1. Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. VI.7 Podmínek je Zboží bez vad, zejména pak, že:
a) má vlastnosti, které jsme si s Vámi dohodnuli, a pokud nebyly výslovně dohodnuty, pak takové, které jsme u popisu Zboží uvedli, případně takové, které lze s ohledem na povahu Zboží očekávat;
b) je vhodné pro účely, které jsme uvedli nebo pro účely, které jsou pro Zboží tohoto typu obvyklé;
c) odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku, pakliže byla jakost nebo provedení stanovena podle vzorku;
d) je v odpovídajícím množství a hmotnosti;
e) splňuje požadavky na něj kladené právními předpisy;
f) není zatíženo právy třetích stran.
2. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
3. V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. VII.1, můžete Nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů. Pro reklamaci můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, naleznete ZDE v odkazu. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně, s výjimkou případů dle čl. 7.4, bez Našeho souhlasu změnit. Reklamaci vyřídíme v souladu s Vámi uplatněným právem z vadného plnění. V případě, že si nezvolíte řešení vady, máte práva uvedená v čl. 7.5 i v situacích, kdy vadné plnění bylo podstatným porušením Smlouvy.
4. Způsob uplatnění reklamace:
Reklamaci můžete uplatnit písemně zasláním e-mailu na adresu info@ebau.cz nebo dopisu na sídlo naší společnosti: Jana Milíče 679
Nové Vráto 370 01 České Budějovice. V reklamaci uveďte popis vady, číslo objednávky nebo faktury a kontaktní údaje. Po obdržení reklamace Vám potvrdíme její přijetí, sdělíme datum přijetí a předpokládanou dobu vyřízení.
5. Záruční doba a její délka:
Na prodávané zboží poskytujeme zákonnou záruku 24 měsíců ode dne převzetí zboží kupujícím. U některých výrobků může být záruční doba prodloužena, což bude uvedeno v popisu produktu nebo záručním listu. Záruka se vztahuje na vady, které existovaly již při převzetí zboží nebo se vyskytly v záruční době.
6. Povinnosti podnikatele při reklamaci:
V případě oprávněné reklamace zboží bez zbytečného odkladu opravíme, vyměníme nebo vrátíme peníze za vadné zboží v souladu s platnými právními předpisy. Náklady spojené s reklamačním řízením hradíme my, pokud je reklamace oprávněná. Pokud je reklamace neoprávněná, náklady nese kupující.
7. Řešení vadného plnění
Máte právo na bezplatné odstranění vady opravou, výměnu zboží za bezvadné nebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, pokud vadu nelze odstranit ani zboží vyměnit. Reklamaci vyřídíme nejpozději do 30 kalendářních dnů od jejího doručení. O výsledku Vás budeme informovat e-mailem. Pokud lhůta pro vyřízení marně uplyne, můžete odstoupit od smlouvy.
8. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového zboží, je Vaší povinností vrátit původní zboží, náklady na toto vrácení však hradíme my.
9. Kupující bere na vědomí, že pokud při objednávce uvede své identifikační číslo (IČO), bude považován za podnikatele a nevztahují se na něj některá práva ze zákona na ochranu spotřebitele, zejména právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu a delší lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.
10. Pokud je kupujícím podnikatel, je jeho povinností oznámit vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při obvyklé péči zjistit, nejpozději však do 6 měsíců od převzetí zboží, pokud není dohodnuto jinak. Záruka za jakost se poskytuje jen tehdy, byla-li sjednána.
Ustanovení o právu z vad se nepoužijí v případě:
a) zboží prodávaného za nižší cenu kvůli vadě, pro kterou byla cena snížena;
b) opotřebení zboží běžným užíváním;
c) použitého zboží odpovídající míře používání nebo opotřebení při převzetí;
d) dalších případů vyplývajících z povahy zboží
VIII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
1. K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
2. V případě, že jste spotřebitel, tedy osoba kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, máte v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení Zboží. V případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání poslední části Zboží, a v případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, na základě které Vám budeme Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky. Od Smlouvy můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů). Pro odstoupení můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který naleznete ZDE v odkazu.
3. Ani jako spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy:
a) Zboží, jehož Cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na Naší vůli a může k nim dojít během lhůty pro odstoupení od Smlouvy;
b) Zboží, které bylo upraveno podle Vašeho přání nebo pro Vaši osobu, nebo které bylo na základě Vaší objednávky individuálně objednáno u výrobce (např. zboží vyráběné nebo konfigurované na zakázku, které nelze bez ztráty hodnoty uvést zpět do prodeje);
c) Zboží, které bylo na základě Vaší objednávky vyrobeno na míru a dodáno přímo od výrobce, není možné vrátit z důvodu jeho individuálního charakteru a přímé dodávky z výrobního závodu;
d) Zboží, které podléhá rychlé zkáze a Zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným;
e) Zboží v uzavřeném obalu, které bylo z obalu vyňato a z hygienických důvodů jej není možné vrátit;
f) Dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s Vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a My jsme Vám sdělili, že nemáte právo na odstoupení od Smlouvy.
4. Lhůta k odstoupení dle čl. VIII.2 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Nám v jejím průběhu odešlete oznámení, že od Smlouvy odstupujete.
5. V případě odstoupení od Smlouvy Vám bude Cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než Nám Zboží vrátíte či než prokážete, že došlo k jeho zaslání zpět Nám. Zboží Nám prosím vracejte čisté, pokud možno včetně originálního obalu.
6. V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. VIII.2 Podmínek jste povinní Nám Zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nesete náklady spojené s navrácením zboží k Nám. Vy máte naopak nárok na to, abychom Vám vrátili Cenu za dopravu, avšak pouze ve výšiodpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme pro dodání Zboží nabízeli. V případě odstoupení z důvodu, že My porušíme uzavřenou Smlouvu, hradíme i náklady spojené s navrácením zboží k Nám, ovšem opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme při dodání Zboží nabízeli.
7. Odpovídáte Nám škodu v případech, kdy bude Zboží poškozeno v důsledku Vašeho nakládání s ním jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Způsobenou škodu Vám v takovém případě vyúčtujeme poté, co Nám Zboží bude vráceno a splatnost vyúčtované částky je 14 dní. V případě, že jsme Vám ještě nevrátili Cenu, jsme oprávněni pohledávku z titulu nákladů započíst na Vaši pohledávku na vrácení Ceny.
8. My jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Vám dodáme Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze Zboží), a to i před uplynutím doby uvedené v čl. VI.9. Podmínek. Můžeme také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že jste uvedli v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že nakupujete zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
9. Podmínky pro vrácení zboží v zákonné lhůtě:
- zboží bude vráceno kompletní a v původním stavu
- zboží nesmí být jakkoliv poškozeno
- zboží nesmí jevit známky používání a opotřebení
- vrácení zboží bez udání důvodu je možné pouze do 14dní od doručení zásilky
- u zakázkové výroby, která je uvedená v dopravních podmínkách u každého výrobce, kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží
- prodávající upozorňuje, že dobírky nepřebírá
Při nesplnění výše uvedených podmínek může prodávající vůči spotřebiteli uplatnit nároky plynoucí z jeho bezdůvodného obohacení spočívající ve snížení hodnoty vraceného zboží.
IX. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
1. Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
2. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím e-mailové adresy info@ebau.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na e-mailovou adresu kupujícího.
3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
5. Povinnost informovat spotřebitele o možnostech řešení sporů
Prodávající je povinen informovat spotřebitele o možnosti využití mimosoudního řešení sporů a o existenci online platformy pro řešení sporů (ODR), a to zejména při vzniku sporu.
6. Jazyk řešení sporu
Veškerá komunikace a dokumentace vztahující se k mimosoudnímu řešení sporů bude probíhat v českém jazyce.
7. Vymezení sporů nevhodných k mimosoudnímu řešení
Upozorňujeme, že některé spory (např. spory týkající se určitých smluvních ujednání nebo technických záležitostí) nemusí být vhodné pro řešení prostřednictvím ADR, a v takových případech může být vhodnější soudní řízení.
X. Ochrana osobních údajů
Prodávající vystupuje jako správce osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR), které je účinné od 25.5.2018. Osobní údaje kupujícího zpracovává za účelem uzavření a plnění kupní smlouvy. Zpracování zahrnuje zejména shromažďování, ukládání, uchovávání a zpřístupňování osobních údajů oprávněným zaměstnancům prodávajícího. Rozsah zpracovávaných údajů zahrnuje: jméno, příjmení nebo název firmy, adresu, e-mail, telefonní číslo, případně IČO, DIČ nebo rodné číslo.
Kupující potvrzuje, že všechny poskytnuté osobní údaje (například při registraci, v uživatelském účtu či při objednávce) jsou pravdivé, přesné a poskytuje je dobrovolně. Je povinen bez prodlení informovat prodávajícího o jakýchkoli změnách těchto údajů.
Poskytnutí osobních údajů je nezbytné pro realizaci práv a povinností vyplývajících z kupní smlouvy a pro správu uživatelského účtu.
Pokud kupující neposkytne požadované minimální osobní údaje, není možné smlouvu uzavřít ani splnit. V takovém případě budou poskytnuté údaje považovány za údaje v předsmluvní fázi a budou smazány nejpozději do 3 měsíců od jejich získání.
Kupující souhlasí s tím, že mu prodávající může zasílat obchodní sdělení a informace související s nabízeným zbožím, službami či podnikáním.
Kupující dále souhlasí s předáním svých osobních údajů společnosti Heureka Shopping s.r.o. (IČO: 023 87 727), provozovateli serveru www.heureka.cz, za účelem hodnocení spokojenosti zákazníků a kvality nabízených služeb a produktů.
Osobní údaje kupujícího budou zpracovávány po dobu 3 let od poslední dokončené objednávky.
Zpracování osobních údajů probíhá manuálně i automatizovaně, a to v elektronické i tištěné podobě.
Prodávající může svěřit zpracování osobních údajů také třetím stranám – zpracovatelům. Výjimkou jsou osoby zajišťující dopravu zboží, které údaje obdrží nezbytně nutné pro doručení. Bez výslovného souhlasu kupujícího však žádné další třetí strany osobní údaje neobdrží.
Pokud má kupující podezření, že jeho osobní údaje jsou zpracovávány v rozporu s GDPR nebo že jsou nepřesné, může:
-
požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,
-
požadovat odstranění vzniklého nesouladu.
Kupující má také právo kdykoli požádat o informace o tom, jak jsou jeho osobní údaje zpracovávány. Prodávající je povinen mu tyto informace poskytnout. Za opakované poskytnutí informací může prodávající požadovat přiměřenou úhradu nepřesahující náklady spojené s jejich poskytnutím.
Podrobnější informace o zpracování osobních údajů a právech kupujícího dle GDPR jsou k dispozici zde: Zpracování osobních údajů / GDPR
XI. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Pokud Náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (tedy například budeme zasílat zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řádit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitelé, nejsou tímto ujednáním dotčena Vaše práva plynoucí z právních předpisů.
2. Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je uvedena u Našich identifikačních údajů. My budeme doručovat korespondenci na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes kterou jste nás kontaktovali.
3. Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. O změně Vás však budeme informovat pouze v případě, že máte vytvořený Uživatelský účet (abyste tuto informaci měli v případě, že budete objednávat nové Zboží, změna však nezakládá právo výpovědi, jelikož nemáme uzavřenou Smlouvu, kterou by bylo možné vypovědět), nebo Vám na základě Smlouvy máme dodávat Zboží pravidelně a opakovaně. Informace o změně Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu nejméně 14 dní před účinností této změny. Pokud od Vás do 14 dnů od zaslání informace o změně neobdržíme výpověď uzavřené Smlouvy na pravidelné a opakované dodávky Zboží, stávají se nové podmínky součástí naší Smlouvy a uplatní se na další dodávku Zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že výpověď podáte, činí 2 měsíce.
4. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
5. Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
6. Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Nás, ale není Vám přístupná. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdržíte e-mailem a budete tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez Naší součinnosti. Doporučujeme vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.
7. Tyto Podmínky nabývají účinnosti 25. 5. 2018